Ronde tafel bijeenkomst 11 december

Op 11 december organiseert Delphis Marketing weer een ronde tafel bijeenkomst voor directieleden en senior managers in de financiële dienstverlening. Ook het Verbond van Verzekeraars neemt deel. Onder deskundige leiding zal worden gediscussieerd over actuele thema’s. Zo wordt niet alleen kennis uitgewisseld, maar komen we ook tot concrete oplossingen en antwoorden. Wilt u ook deelnemen?

Hoe helpt u consumenten om de juiste beslissing te nemen?

Deze vraag speelt bij alle financiële producten en diensten. Maar in het bijzonder bij execution only. Want dat kanaal is erop ingericht om consumenten helemaal zelfstandig een keuze te laten maken. Hoe vult u uw zorgplicht goed in? Hoe stimuleert u mensen om hun financiële zaken op orde te brengen? Hoe zorgt u ervoor dat uw execution only kanaal op de juiste manier aansluit bij de psychologie van consumenten? Dat heeft alles te maken met het beïnvloeden van mensen. Op een positieve, ethisch correcte manier. Prof. dr. Fred van Raaij is hoogleraar economische psychologie en kent de financiële dienstverlening goed. Hij weet hoe consumenten omgaan met vragen over financiën. Wat is een keuzearchitectuur? Welke stimuli werken positief of negatief? Hoe werkt nudging? Fred van Raaij zal na een bondige inleiding over dit onderwerp met ons discussiëren over de manieren om de wetenschap praktisch toe te passen bij execution only.

Execution only: juridische aspecten

Wet- en regelgeving lopen meestal achter op de praktijk. Nieuwe distributievormen roepen dus vragen op. Bij aanbieders, bij de wetgever en bij de toezichthouder. Wij vernamen veel vragen bij onze relaties over wat kan, moet en mag. Praktische vragen, die men graag op deze bijeenkomst beantwoord wil zien. Daarom zijn we blij dat Mr. Noëlle Wijnstekers onze gast zal zijn. Noëlle is partner bij Hart Advocaten: hét kantoor voor financieel recht. Zij kent alle actuele vraagstukken en antwoorden daarop. Door haar brede ervaring bij financiële dienstverleners, de toezichthouder en in de advocatuur zijn die antwoorden praktisch en afgewogen.

Hoe onderhoudt u de band met adviseurs?

De banden met adviseurs worden losser. Door het provisieverbod, de sturing van de AFM en de opkomst van nieuwe distributiemethoden. Maar ze moeten niet té los worden. En wel goed blijven. Want adviseurs servicen nog steeds een groot deel van de lopende verzekeringen. En nieuwe productie wordt nog vaak bemiddeld en gestuurd door adviseurs. Maar buitendiensten zijn afgebouwd. Hoe onderhoudt u efficiënt en effectief de banden met die adviseurs? >> In de farmabranche speelt deze vraag al langer. De traditionele artsenbezoeker is nagenoeg verdwenen. Daar ontstonden nieuwe initiatieven voor profijtelijk contact tussen farmaceuten en medici. Zoals dat van Republic M!. CEO Arnoud Kok startte zijn serviceconcept tien jaar geleden. Het omvat verschillende innovatieve, elkaar versterkende diensten. Wereldspelers als Nutricia, Glaxo Smith Kline en Johnson & Johnson maken er gebruik van. Arnoud presenteert de verschillende diensten en achterliggende vraagstukken bij zijn klanten. Aansluitend gaan we samen met hem na of er parallellen tussen de farmaceuten en financiële dienstverleners zijn. Wat kunnen we leren van de farmawereld? Wat kunnen we daarvan toepassen?

Deelnemen?

Er zijn nog enkele plaatsen aan onze ronde tafel vrij. Wilt u ook deelnemen? Laat het even weten en klik hier!