Respecteer de klant en houd het simpel!

De discussie over wie, wanneer en waarover met de klant mag communiceren is nog niet afgerond. Het blijft zelfs een heikel punt. Daarom drie logische uitgangspunten. De vraag: hoe om te gaan met beheer? Onlangs stelde Armand Baas Becking, directeur Intermediaire Distributie van DELA , aan enkele intermediairs de vraag hoe

Lees Verder

Overleef door je ergste concurrent te creëren

Overleef door je ergste concurrent te creëren

Paul de Heer, directeur Delphis Marketing, en Frans van Rheenen, directeur Facilitating Company, ontwikkelden in opdracht van de Insurance Academy van het Verbond van Verzekeraars een workshopprogramma, waarmee verzekeraars zichzelf fundamenteel kunnen veranderen. Na een geslaagde pilot wordt het programma nu als maatwerkproduct en in-company aangeboden.  

Lees Verder

Digitale innovatie: niet de winnaar, maar de dienaar

Digitale innovatie: niet de winnaar, maar de  dienaar

  Digitale innovatie lijkt de oplossing voor alle problemen. Alleen daarvan zouden de zo noodzakelijke disruptieve veranderingen moeten komen. Maar wil een verzekeraar echt structureel een goede positie verkrijgen en behouden, dan moet hij eerst het vertrouwen terugwinnen. Digitaal is daarbij niet leidend, maar dienend.    In het Tijdschrift voor Marketing staat

Lees Verder

Oude dag producten: ratio is zinloos; ga uit van wat mensen écht drijft!

Oude dag producten: ratio is zinloos; ga uit van wat mensen écht drijft! Het recente BNR pensioendebat miste een kans. Menselijk onbewust gedrag werd aangestipt. Maar werd niet omgezet in concrete nieuwe ideeën over pensioencommunicatie en productideeën. Ik doe een voorzet. Nú, niet straks! Gedragswetenschappers als Victor Lamme, Fred van Raaij en

Lees Verder

Ken je klanten ken je zelf

Ken je klanten ken je zelf

Indeling in klanttypen is een oude marketingwijsheid. Vaak wordt dat vertaald in indelingen naar grote of kleine klanten, klanten die één of meer producten hebben afgenomen of klanten met een bepaalde potentie. Maar voor een direct commercieel effect is een andere indeling nodig.      

Lees Verder

Actuele distributievraagstukken op Ronde Tafel Bijeenkomst 11 december: communicatie, juristerij en digitaal accountmanagement!

Ronde tafel bijeenkomst 11 december Op 11 december organiseert Delphis Marketing weer een ronde tafel bijeenkomst voor directieleden en senior managers in de financiële dienstverlening. Ook het Verbond van Verzekeraars neemt deel. Onder deskundige leiding zal worden gediscussieerd over actuele thema’s. Zo wordt niet alleen kennis uitgewisseld,

Lees Verder

Execution only is geen hype

Execution only is geen hype

Execution only is een sterk groeiende distributievorm voor verzekeringen. Maar wat betekent het echt voor de consument en voor onze branche? Voor InFinance geef  ik graag het overzicht.   Vaak hoor ik: “Execution only, dat is de consument aan zijn lot overlaten; het hem zelf maar laten uitzoeken; het proces over de

Lees Verder